Blog post

اصل بنیادی خوانایی کد – کدی که دیگران درک کنند

مهر ۱۹, ۱۳۹۶میلاد امیرزاده

کد باید آنگونه نوشته شود که مدت زمانی را که دیگران صرف درک آن می کنند به حداقل برساند. این معیار کلیدی ترین اصل برای تشخیص خوانایی کد و کد خواناتر می باشد.

منبع: The Art of Readable Code

چند فصل اول به مشخصات نامگذاری و نحوه نامگذاری می تواند در درک کد کمک کند. نکته های کوچکی در مورد چگونگی نامگذاری بر روی درک ما وجود دارد، و همچنین برخی از سوالاتی که در مورد نامگذاری می شود، از جمله اینکه چه مدت نام باید باشد. تفاوت بین متغیرهای نامگذاری، توابع و کنستانس، همراه با برخی از نمونه های عالی از چگونگی نامگذاری باید با انتظارات توسعه، مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، روشی که با کلمه “get” شروع می شود اغلب به عنوان یک روش بازیابی سریع است که پردازش زیادی را انجام نمی دهد. با این حال، اگر چنین روش به پردازش گرانقیمت برسد و زمان زیادی طول بکشد، این امر برای طراحان گیج کننده است. من تا به حال هیچ وقت در مورد روش نامگذاری در این راه فکر نمی کردم، اما این باعث می شود بسیاری از حس.

 

چند فصل بعدی بر نظرات و زمان استفاده از آنها تمرکز دارد. این موضوع دیگری است که به قلب من نزدیک است، به عنوان من به طور کلی احساس می کنم مردم از نظرات به اندازه کافی استفاده نمی کنند. این فصل برخی نمونه های خوبی از نظرات بد و خوب دارد. اگر ما فقط کمی بیشتر توضیح دادیم، برخورد با کد جهانی بسیار ساده تر خواهد بود.

سایر مباحث در کتاب عبارتند از نحوه درست ساختن دستورالعمل های کنترل جریان برای درک بهتر، چگونگی به درستی شکاف های بزرگی از کد و چگونگی دوباره سازی برای خوانایی بهتر. اکثر موضوعات با کمیک کمیک همراه است که به کمک شما می آید که نقطه را در آن قرار دهید و به بحث و گفتگو خوش آمدید.

Powered By Google Translate

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پست بعدی