Blog post

هشدار محققین امنیت در مورد بات نت ی که می تواند اینترنت را از کار بیندازد!

آبان ۲, ۱۳۹۶میلاد امیرزاده

بات نت Reaper بسیار خطرناک تر از بات نت Mirai است که سال پیش توییتر، نت فلیکس و ردیت را دان کرد.

گروه امنیتی Check Point Research ادعا کرده است که شبکه ای در حال رشد و تکامل از یک بات نت را کشف کرده اند که توانایی به پایین کشیدن اینترنت را دارد. این بات نت از میلیون ها دستگاه متصل به اینترنت تشکیل شده است. این محققین قدرت این بات نت را در حد Mirai توصیف کرده اند اما با سرعت رشد بسیار بیشتر.

در صورتی که از طرف این بات نت حمله ای صورت بگیرد، حمله های دیگر چون حرکتی بچه گانه در برابر آن خواهند بود. بات نت Mirai با هدف قرار دادن دستگاه های IoT با پسورد پیش فرض اقدام به آلوده کردن آنها می کرد، اما Reaper به صورت فعال اقدام به هک کردن و نفوذ به چنین دستگاه هایی در سراسر دنیا می کند. نشریه Wired اینگونه این دو را مقایسه می کند: “چک کردن درهای باز در برابر باز کردن قفل های بسته”

Reaper بر روی ۶۰ درصد شبکه هایی که توسط Checkpoint مانیتور می شوند مشاهده شده است. دستگاه هایی چون GoAhead، D-Link و TP-Link در کنار محصولات معروفی چون MikroTik و Linksys در برابر این حملات آسیب پذیر هستند. بسیاری از تولید کنندگان پچ هایی برای این ضعف ها ارایه داده اند اما بیشتر کاربران از این آسیب پذیری ها و پچ های ارایه شده مطلع نیستند و آن را اعمال نمی کنند.

تاکنون نشانه ای از استفاده از این بات نت مشاهده نشده است، اما تحلیل کد نشان می دهد که بدافزار منتظر دریافت سیگنالی جهت انجام حمله می باشد. Mirai با پهنای باندی به وسعت یک ترابیت بر ثانیه توانسته بود به سایت هایی چون Github و Twitter حمله کند، Reaper بسیار پیچیده تر و وسیع تر است و احتمالاً برای حمله های قوی تری آماده می شود.

عکس شاخص از William Bout در Unsplash

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پست قبلی پست بعدی