Blog post

بیت تورنت داستان آغاز و پایان KickAss – KickAss Torrent

آبان ۱۹, ۱۳۹۶میلاد امیرزاده

قسمت قبل داستان بیت تورنت را در اینجا بخوانید.

Kickass Torrents معروف به KAT در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و به زودی به یکی از بهترین های وب برای جستجو و دانلود محتواهای دارای حق کپی تبدیل شد. مخصوصاً پس از تعطیلی سایت بزرگی مثل isohunt و فشار بیشتر بر ترکرهای عمومی بیشتر کاربران از این سایت برای آپلود و دانلود تورنت استفاده می کردند. پیشرفت این سایت به حدی بود که دامنه های متعددی را به نام خود ثبت کرد و سایت را به بیش از سی زبان مختلف در اختیار کاربران قرار می داد. به این ترتیب بود که در سال ۲۰۱۵ روزانه بیش از یک میلیون کاربر از این سایت بازدید می کردند. عمده درآمد این ترکر از راه نمایش تبلیغات بود.

تحت این شرایط بود که دولت آمریکا فشار خود را بر این سایت بیشتر کرد و شروع به ضبط دامنه های ثبت شده به نام این ترکر کرد، بعدها دولت انگلستان نیز دستور بستن دامنه های این سایت را داد و لینک های این سایت از نتایج جستجوی گوگل حذف شدند. بعدتر دولت مالزی نیز به این جمع پیوست و تویتر نیز برای مدتی لینک به این سایت را بلاک می کرد.

در جولای ۲۰۱۶ وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دامنه KAT.cr را تصاحب کرده است و صاحب این ترکر به اسم آرتم والین را که فردی ۳۰ ساله است در لهستان بازداشت کرده است.

صاحبان چنین سایت هایی بسیار احتیاط می کنند اما آرتم یک اشتباه اساسی کرده بود. او هنگام ورود به فروشگاه iTunes از همان IP ای  که برای ورود به صفحه ی KAT در Facebook استفاده کرده بود. از آنجا که دولت آمریکا دنبال چنین فردی بود و از تمام توانش برای رهگیری او استفاده کرده بود و صاحبان شرکت های آمریکایی در این مواقع همکاری کاملی با دولت دارند، دولت آمریکا توانسته بود ردپایی از او پیدا کند. همچنین گفته می شود که FBI خود را به عنوان یک تبلیغ دهنده معرفی کرده بود تا جزییات یکی از حساب های بانکی این سایت را پیدا کند.

رهبری عملیات دستگیری و پایان ترکر بیت تورنت KAT را همان کسی هدایت می کرد که مسئولیت دستگیری صاحب شبکه جاده ابریشم به عهده داشت. به این ترتیب یکی دیگر از ترکرهای معروف بیت تورنت وب که گفته می شود تنها سالی دوازده میلیون دلار از راه تبلیغات داشت به پایان خود رسید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به اینجا و اینجا مراجعه کنید. با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پست قبلی پست بعدی